Máčala, Hetmer
 Ondřej Sedliský
 Jiří Ježek
 Arnošt Petráček
 Jiří Bouška
 Eva Datinská
 Marek Bartošek
 Tomáš Pazdera
 Kamil Vašíček
 Šárka Musilová
 Jaroslav Šmédek
 Lenka Matoušková
 David Drahonínský
 Tomáš Vaverka
 Ivan Karabec
 Zdeněk Krupička
 Tereza Kmochová
 Michal Vápenka
 Jiří Suchánek
 Tereza Diepoldová

Hry v Koreji měly rekordní sledovanost

07. 06. 2018

Zimní paralympijské hry v korejském Pchjongčchangu překonaly rekordy, co se týče zájmu diváků i médií. Podle údajů zveřejněných Mezinárodním paralympijským výborem (IPC) se březnové hry vysílaly na více než 100 územích a přitáhly kumulativní publikum 2,02 miliardy lidí. Další více než čtvrt miliarda fanoušků sledovala paralympiádu prostřednictvím mediálních kanálů IPC.

Kromě toho se zvýšil i celkový počet odvysílaných hodin, a to na 2079, což představuje nárůst oproti Hrám v Soči před čtyřmi lety o skoro devadesát procent. Nejširší pokrytí poskytla svým divákům Kanada (288 hodin) následovaná hostitelskou Jižní Koreou (169 hodin) a Ruskem (168 hodin).

Nejvíce živých přenosů (63 hodin každá) nabídly norská televize NRK a britský Channel 4.

„Paralympiáda v Pchjongčchangu byla rekordní a nás velmi těší, že březnové Hry stanovily nová měřítka, pokud jde o země, které paralympiádu mediálně pokrývaly, počet odvysílaných hodin i množství diváků,“ těší marketingového a obchodního ředitele IPC Alexise Schaefera.

„Rostoucí zájem o sledování paralympijských her jen kopíruje narůstající zájem o paralympijský sport jako takový. Tento růst je tím působivější, když si uvědomíme, že hlavní část publika máme v Evropě a Severní Americe, tedy na územích ve velmi odlišných časových pásmech vzhledem k Jižní Koreji, která Hry pořádala,“ doplnil Schaefer.

Pascal Schulte, viceprezident divize společnosti Nielsen Sport v oblasti prodeje a správy účtů, která čísla pro IPC zpracovala, uvedl: „Význam paralympijských sportů se v globálním měřítku značně zvýšil, stejně jako uznání výkonů handicapovaných sportovců – a to nejen od diváků, ale i ze strany médií. Paralympijský sport se přitom na emocionální úrovni dotýká nejen veřejnosti a médií, ale i sponzorů.“

Podle čísel Nielsen Sport sledovalo slavnostní zahájení paralympijských her 291,5 milionu lidí, což je o téměř 60 milionů více, než tomu bylo u Soči 2014.

Nejúspěšnější z hlediska sledovanosti bylo alpské lyžování, hned za ním běh na lyžích a biatlon.

Úsp2ch sklidila paralympiáda i na sociálních sítích.  Více než 13 milionů lidí sledovalo videoobsah na facebookovém profilu s twitterových účtech IPC, dalších 4.15 milionu lidí pak prostřednictvím YouTube kanálu IPC. Internetové stránky IPC zaznamenaly návštěvnost o 60 % vyšší než v době konání Her v Soči.

Zimní paralympiáda v Pchjongčchangu se konala od 9. do 18. března, zúčastnilo se jí 567 sportovců z 49 zemí. Sportovci soutěžili v 80 medailových závodech nebo zápasech v šesti sportech, alespoň jednu medaili získalo 26 zemí, což je více než na jakýchkoli předchozích Hrách. Rekordních 20 zemí získalo zlato (včetně třeba Chorvatska nebo Kazachstánu). Cestu do hledišť přímo v Pchjongčchangu si našlo 343 000 diváků a 629 akreditovaných médií, což je o 15 % více než v Soči 2014.

Tereza Kubíčková

Zdroj: IPC

GENERÁLNÍ PARTNER GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER
EXKLUZIVNÍ DODAVATELÉ PARTNER ANKETY
NEJLEPŠÍ HANDICAPOVANÝ SPORTOVEC ROKU
PARTNEŘI
PARTNEŘI
MEDIÁLNÍ PARTNEŘI
ZA PODPORYDÁRCEMARKETINGOVÝ PARTNER